Pereiti prie turinio
Remiantis 2018 m „The Independent“, trys ketvirtadaliai britų nerimauja dėl savo finansinės padėties. Daugelis žmonių gyvena nuo atlyginimo iki atlyginimo dienos arba patiria stresą dėl netikėtų sąskaitų. Dėl to kenčia mūsų psichinė sveikata. Išsilavinimas čia yra labai svarbus, nes daugelis jaunų žmonių išreiškė nepasitenkinimą savo finansinio raštingumo išsilavinimu. Čia likvidavimo specialistai Verslo gelbėjimo ekspertas pažiūrėkime, kaip galime pagerinti situaciją ir kodėl pinigų reikalų reikėtų mokyti nuo mažens.
Atotrūkis tarp kartų
Daugybė tyrimų padarė išvadą, kad kalbant apie pinigus, yra aiškus kartų skirtumas. Tūkstantmečiai išlaidų įpročiai reiškia jų žinių ir požiūrio į biudžeto sudarymą skirtumus. Pavyzdžiui, tyrimai rodo, kad 60 % šių jaunų žmonių sako, kad yra pasirengę išleisti daugiau nei 3,11 svarų sterlingų už vieną puodelį kavos, palyginti su 29 % kūdikių bumo amžiaus žmonių.
Neabejotinai tam įtakos turėjo finansinio raštingumo trūkumas švietimo srityje. Daugelis jaunų žmonių mano, kad tiesiog užsidirbti daug pinigų reiškia, kad niekada neliksite skolingi. Kai kurie žmonės apskritai nenori aukotis dėl biudžeto. Viena apklausa parodė, kad 42 % paauglių teigia norintys, kad jų tėvai daugiau kalbėtų apie finansus. Be to, stulbinančiai maži 32% teigia žinantys, kaip veikia kredito kortelių mokesčiai ir palūkanos. Paauglystės metai yra esminiai mokymosi taškai, tad kodėl finansinis raštingumas neįtraukiamas?
Pakeitimų darymas
Finansų mokymas reikalauja praktinių, realaus pasaulio pavyzdžių. Finansų pamokos skiriasi nuo pagrindinių dalykų, pvz., anglų kalbos ir gamtos mokslų, nes jos suteikia gyvenimo įgūdžių. Be jų vaikai sulaiko suaugusiųjų gyvenimą. Viena JK pradinė mokykla sukūrė savo banką, siekdama kovoti su „žemesniu nei vidutiniu“ finansinio raštingumo mokymusi.
Nepaisant to, kad 2014 m. Anglijoje finansinis raštingumas buvo įtrauktas į nacionalinę mokymo programą, ne visi mano, kad mokykla yra finansinio švietimo vieta. Kai kurie mano, kad tėvų pareiga turėtų būti išmokyti savo vaikus tikrosios pinigų vertės ir kaip su ja elgtis. Verta paminėti, kad privačiose mokyklose, tikybos mokyklose ir akademijose tai nėra privaloma mokymo programos dalis, todėl daugelis jaunuolių vis tiek praleistų šias pamokas. Daugelis mokyklų, kurios tai įtraukia į mokyklos dieną, suskirsto ją į bendras „pilietiškumo“ pamokas (ir tai priklauso nuo to, kiek tai pabrėžiama).
Finansinis raštingumas į priekį
Dabartinė mokyklos mokymo programa apima kai kurias finansines sritis, tokias kaip pensijos ir hipotekos. Tai dar palyginti neseniai pradėtas įvadas į mokyklas, todėl ne visi mokytojai gali jaustis užtikrintai dėstydami tai dėl specializuoto, sudėtingo temų pobūdžio. Taip pat yra religinių skirtumų, susijusių su požiūriu į šias finansų pamokas ir jų mokymu. Islamo tikėjimo pasekėjai negali naudoti jokių sudėtinių palūkanų. Tai susiję su tokiais dalykais kaip įprasti hipotekos, studentų paskolos ir paskolos automobiliui, kurios visose kitose kultūrose yra įprasta.
Klausimas, kaip įgyvendinti finansinį raštingumą pasauliniu mastu, yra sunkus. Matematika gali atrodyti kaip akivaizdi vieta, kur galima išmokti finansų pamokas tarp esamo turinio. Tačiau kyla diskusijų, ar tokie dalykai kaip trigonometrija vis dar nusipelno vietos egzaminų darbuose, kai finansų pamokos galėtų užimti vietą ir suteikti ilgalaikių gyvenimo įgūdžių.
Nors finansų pamokose tikrai yra spragų, jos gali tapti populiarios ateityje. Šie įgūdžiai bus neįkainojami jauniems žmonėms, jiems tobulėjant per gyvenimą. Galiausiai jie galėtų atremti finansiškai neatsakingų ar neraštingų tūkstantmečių stereotipą.
Koks tavo požiūris?
Dėkojame už šį įrašą mūsų draugams likvidavimo specialistams, verslo gelbėjimo ekspertams.
Pasidalykite šia istorija, pasirinkite savo platformą!
Puslapio įkėlimo nuoroda
Eiti į viršų